Alimente care ajută la creşterea testosteronului

Testosteronul este principalul hormon masculin cu nenumărate beneficii în organism. Este unul dintre cei mai puternici şi mai anabolici hormoni naturali, folosit ca principal combustibil al performanţelor sexuale masculine, jucând un rol critic în sănătatea masculină. Acesta ajută la creşterea densităţii oaselor, a masei musculare, a nivelului de energie, controlează nivelul de grăsime din organism şi duce la o mai mare încredere în propriile capacităţi.
Creşterea nivelului de testosteron în mod natural, reprezintă principalul scop al fiecărui bărbat, care vrea să îşi îmbunătăţească sănătatea şi perfomanţa fizică. Producţia de testosteron poate fi influenţată de componenţa genetică (care nu poate fi controlată), exerciţiile fizice, alimentaţia şi suplimentele nutritive.
În acest articol vom vorbi despre principalele alimente care influenţează creşterea nivelului de testosteron.
Pentru a creşte nivelul de testosteron, este necesar consumul unor alimente bogate în mineralul Zinc. Zincul este supranumit şi “mineralul bărbatului”. El poate influenţa pozitiv producţia de testosteron. Alimentele bogate în zinc sunt: scoicile, carnea roşie (carnea de porc, vită sau de miel), carnea albă (carnea de pui, peştele) alunele, untul de arahide, legumele.
Scoicile – Conţin o cantitate mare de fier, zinc şi magneziu. Ajută la creşterea anduranţei (rezistenţei) din timpul antrenamentelor fizice şi măreşte asimilarea unei cantităţi mai mari de zinc în organism necesar pentru secreţia de testosteron.
Carnea roşie – Are un conţinut bogat în proteine de calitate, vitamine şi minerale esenţiale organismului (în special magneziu, fier şi zinc).
Carnea albă – Este mult mai săracă în lipide faţă de carnea roşie şi are un conţinut bogat în proteine de calitate, vitamine (în special vitamina B12) şi minerale (fier, zinc, magneziu).
Ton – Vitamina D ajută la creşterea nivelului de testosteron cu până la 90% , conform rezultatelor unui studiu realizat la Universitatea medicală Graz, din Austria. O conservă cu ton conţine cantitatea necesară de Vitamina D.
Avocado, nuci şi uleiuri vegetale – Colesterolul “rău”, LDL duce la îngroşarea arterelor, crescând riscul de boli cardiovasculare. Anumite cercetări a demonstrat că consumul la bărbăţi de grăsimi mononesaturate (avocado, nuci, uleiuri vegetale) în cantităţi mari duce la scăderea colesterolului rău şi creşterea nivelului de testosteron.
Laptele – Aminoacizii din lapte stimulează producţia de hormoni anabolici, care ajută la creşterea masei musculare şi la reducerea cantităţii de grăsime corporală. Este recomandat trei pahare cu lapte dulce a câte 200 de mililitri, zilnic.
Ouăle – Sunt o sursă foarte bună de proteine şi colesterol. Potrivit unor experimente, din colesterolul conţinut de ouă, organismul sintetizează testosteron.

Sursa: culturismfitness.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.