Fitness – generalităţi

Cu peste 3 milioane de practicanţi în fiecareţară, fitnessul este unul din sporturile cele mai practicate. Începând cu anii 1980, când era foarte la modă aerobicul sau cu disciplinele care amestecau dansul cu artele marţiale, fitnessul a ştiut foarte bine să se impună. Iată câteva date despre această practică.
Ce este fitnessul? Acest termen se referă la ansamblul de activităţi pentru menţinerea în formă care sunt propuse în sălile de sport (streching, antrenament cardio, etc.).

Evoluţia fitnessului. Fitnessul îşi are originile în aerobic, care provine şi el la rândul său din dansurile ritmice, cum ar fi jazzul modern. În anii 1970, Jane Fonda a devenit imaginea aerobicului şi a dezvoltat o metodă numită “antrenament aerobic”. Începând cu anii ’80, încep să se dezvolte peste tot în lume săli de sport care propuneau numeroase cursuri. Disciplinele fitnessului sunt din ce în ce mai numeroase, apărând în fiecare an câteva noi.

Diferitele activităţi. Fitnessul cuprinde o multitudine de activităţi. Vă prezentăm câteva dintre ele în acest articol. Veţi putea găsi mult mai multe în sălile de sport.

Body combat. Body combat se practică în cursuri colective, fiind un amestec de mai multe tehnici de luptă, cum ar fi boxul, karate sau taekwondo. Pe o muzică foarte antrenantă, veţi alterna loviturile de picioare cu cele cu pumni. Este o activitate foarte antrenantă, ludică şi care vă va face cu siguranţă să transpiraţi!

Body balance. La fel ca şi body combatul, şi body balance este un amestec de mai multe discipline, dar de această dată avem de-a face cu nişte discipline mai blânde. Yoga, Tai-chi şi Pilates sunt îmbinate în această activitate pentru a vă întări muşchii, relaxându-vă în acelaşi timp.

Gimnastica blândă. Gimnastica blândă este activitatea perfectă în cazul în care nu aţi mai făcut sport de mult timp şi în cazul în care nu vreţi să ajungeţi foarte departe cu fitnessul. Această activitate constă în nişte exerciţii blânde, uşoare şi progresive pentru a se evita provocarea vreunui traumatism corpului vostru.

Stepper. Această activitate se poate practica cu ajutorul unei platforme aflată la mică înălţime. În această activitate trebuie să efectuaţi mişcări de urcare şi coborâre de pe această platformă în ritmul muzicii. Acest exerciţiu este ideal pentru a avea coapse şi fese mai ferme.

Aerobicul. Aici avem de-a face cu nişte mişcări rapide, realizate pe o muzică foarte ritmată.

Biking. Este o activitate care se practică pe muzică cu ajutorul unor biciclete fixe. Este o activitate care se bazează pe rezistenţa şi pe întărirea sistemului cardio-vascular, fiind ideală în cazul în care doriţi să slăbiţi. Dar atenţie, trebuie să menţineţi un anumit ritm. Nu este recomandată deci începătorilor.

Aquagym. După cum o indică şi numele său, este vorba despre gimnastică în apă. Se poate practica în piscină sau în apa mării. Este o activitate care vă lucrează muşchii. Este recomandată persoanelor care vor să slăbească. Există mai multe tipuri de Aquagym: Aqua-boxing, Aqua-cycling, Aqua-power.

Pilates. Este o activitate mai blândă, care se bazează pe respiraţie şi concentrare, şi al cărei scop este să reechilibreze mintea şi corpul. Toţi muşchii sunt lucraţi în profunzime, aceştia dezvoltându-se foarte armonios.

Sursa: femeiok.ro.

 

Fitness-ul are multiple valenţe. Cele mai importante sunt:

1) menţinerea și îmbunătăţirea sănătăţii;

2) tonifierea mulsculaturii;

3) pierderea kilogramelor în plus;

4) creșterea condiţiei fizice, etc.

Definirea noţiuni difera sensibil de la un autor la altul. Înţelesul este larg, iar părerile autorilor de specialitate sunt împărţite: – unii îl consideră ca o activitate de gimnastică; – alţii spun că este o activitate cu greutati si la aparate; – neiniţiaţii il consideră un sport pentru sănătate; În traducere liberă, fitness-ul înseamnă o reglare a proceselor adaptative din corpul uman în urma efectuării unui efort.

În literatura anglo-saxonă, termenul de fitness este echivalent cu condiţie fizică. În consecinţă, fitness-ul reprezintă o activitate motrică prin care individul obţine o stare de bine indiferent de condiţia sa anatomică, fiziologică sau psihică. Altfel spus, fitness-ul este pentru corpul uman ceea ce reglajul fin este pentru un aparat electronic. În urma practicării lui obţinem o stare de bine tradusa prin schema de mai jos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.