Fructele, conţinut caloric

Fructele trebuiesc introduse în alimentaţia zilnică datorită conţinutului mare de vitamine, minerale şi antioxidanţi, sunt recomandate de nutritionişti, dar trebuiesc consumate cu moderaţie, evitând excesul. Fructele care conţin multe calorii şi sunt consumate într-o cantitate ce depăşeşte necesarul de energie al organismului duc la kilograme în plus.
Fructele, în general îşi bazează aportul de calorii pe conţinutul de carbohidraţi. În afară de cele oleaginoase (alune, nuci, fistic) bogate în grăsimi, restul fructelor îşi datorează energia glucidelor pe care le conţin.
Există două tipuri de carbohidraţi în fructe:
– digerabili (zaharuri) – care dau gustul plăcut, dulce, dar şi un număr mare de calorii;
– nedigerabili (fibre) – care fac fructele să detoxifice organismul şi să contribuie în mică măsură la bilanţul energetic.
Clasificarea după conţinutul caloric:
Din punct de vedere al conţinutului procentual de carbohidraţi, fructele sunt clasificate în trei clase:
– cu maxim 5% carbohidraţi. Fructele din această categorie au un conţinut redus de calorii. Din această categorie fac parte următoarele: pepenele verde, grapefruitul, lămâile, cireşele de mai şi merele de tipul „Renete”.
– cu 5-15% carbohidraţi. Acestea nu sunt foarte periculoase în ceea ce priveşte kilogramele în plus, decât dacă sunt consumate în cantităţi mari: cireşele de iunie, piersicile şi caisele, vişinile, pepenele galben, unele soiuri de mere dulci, perele, kiwi etc.
– cu peste 15% carbohidraţi. Fructele din această categorie au multe glucide (peste 15% din compoziţia lor) şi de aceea trebuie să fim foarte atenţi la cantitatea pe care o consumăm. Din această categorie fac parte: strugurii dulci, prunele „Renglote”, ananasul, bananele şi toate fructele uscate (stafide, caise uscate, curmale, smochine).
Fructele sunt o sursă mare de energie şi sunt deseori folosite în sporturile ce implica efort fizic pentru a asigura resursele necesare performanţei. Deşi sunt extrem de bogate în minerale, fibre şi antioxidanţi trebuie totuşi să le consumăm cu moderaţie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.